2 maart 2017: Mariekerke – Lahnstein

2 maart 2017 - Lahnstein, Duitsland

Eindelijk kunnen we weer. Het weer nagekeken: In een cirkel van 350 km rondom ons beloven ze enkel in Lahnstein en omstreken goed weer. De keuze is dus snel gemaakt! We gooien de ijskast vol met proviand, proppen wat kleren in de kastjes, Lu Kai en Zorah zitten al in de mobilhome en zijn er met geen stokken meer uit te krijgen. Ook zij zijn er helemaal klaar voor. De rit gaat vlot en onder een ietwat waterachtig zonnetje gaan we eerst Bad Ems verkennen. We vinden al snel de plaatselijke camperplaats maar die is helemaal leeg en eigenlijk niet echt aangenaam. Even het ACSI-boek raadplegen. De camping zou ook open zijn. Bij aankomst blijkt dat niet echt het geval te zijn. We besluiten dan maar om terug te rijden naar Lahnstein. Prachtige CP daar, die kennen we nog van vorig seizoen. CP “Kränchen” beviel ons toen al heel goed. Het is donderdag en er staan slechts een 10-tal campers. Een eerste wandeling doet ons al snel dorst krijgen. De biergarten “Rheinterrasse” op een paar honderd meter van de CP schenkt ons met plezier een eerste halve liter!

download

Terug aan de CP laten we een plaatsje naast ons reserveren voor Rudy’s dochter en vriend. Die komen morgen hun pas aangeschafte mobilhome uittesten. Volgens de uitbaatster verwachten ze hier veel volk voor het weekend!

Voldaan kruipen we eerst nog wat achter het Tv-scherm en vervolgens in onze beddenbak

CP Kränchen, Johannesstrase 56112 Lahnstein

€9,5/nacht, elektr. met munten, WC, douche €1 per minuut, vers water, vuil water storten, CH. Toil., mooie zeer ruime plaatsen vlak aan de Lahn.

Dagtrip: 385 km