14 juni: Manta Rota- Centieira

14 juni 2014 - Manta Rota, Portugal

We besluiten toch maar door te reizen, het wordt hier flink druk met het weekend. Nog snel even naar de markt om verse sardientjes voor op de BBQ vanavond.

Het is heet, heel heet maar we kunnen vlot rijden.

port33

In Albufeira zou een prachtige nieuwe camperplaats zijn. En inderdaad, die is prachtig, met alles op en aan maar….gesloten! Blijkbaar problemen met vergunningen.

We zoeken verder en via campercontact vinden we iets wat wel leuk lijkt, “Motorhome friends” in Centieira. We vinden geen adres en de coördinaten kloppen niet. Even bellen dus. We worden doorverbonden met een Nederlandse dame. Met de beschrijving die we krijgen vinden we een half uurtje later deze camperplaats!

port40

Een droom voor de natuurliefhebber, de wandelaar, de genieter. We worden hartelijk, zeeeeer hartelijk welkom geheten door de Nederlandse Mireille.

Deze camperplaats richt zich vooral op de overwinteraars (zeker te overwegen over een paar jaartjes na ons pensioen) en dus staan we hier nu slechts met z’n tweetjes.

Broeiheet is het hier maar tegen de avond maken we toch een wandeling. Lu Kai moet even afkoelen en wat verderop is een riviertje.

port50 port53

port54Hondjes hebben het hier al snel koud! :-)

Dagtrip: 119 km
Totaal: 2461 km