12 september 2016: Sasbachwalden – Baerenthal (FR)

12 september 2016 - Sasbachwalden, Duitsland

Tijd om weer verder te trekken. We kiezen voor Camping “Ramstein Plage”. Volgens de ACSI boek zag dit er wel leuk uit. Daar aangekomen moeten we wachten tot na de middag om in te kunnen checken. Supervriendelijk zijn ze hier in ieder geval al niet. We brengen de middag door aan de mobilhome, te heet om iets te doen.

Het restaurant en café zou open gaan vanaf 17u maar dat waren ze blijkbaar ook vergeten. We gaan dan maar op zoek naar verfrissing in de vorm van een half litertje bier in het dorp. Veel mogelijkheden hebben we hier niet en we stappen het enige café/restaurant dat open is binnen. Wat we daar zien is met geen woorden te beschrijven. Het overvolle drukke, ietwat griezelige interieur heeft duidelijk betere tijden gekend. Er hangt een vieze geur maar gelukkig is er ook een terras! Tussen de spinnen en spinnenwebben, honderden planten en verdroogde struikjes vinden we een plaatsje aan een tafeltje met een heel goor tafelkleedje. De Duitssprekende baas heet ons vriendelijk welkom en vindt dat spinnen erbij horen. “Das ist die natur" zegt hij! Eten doen we hier toch maar liever niet, een pint gaat er net wel in. Jammer genoeg geen fototoestel mee dus geen bewijsmateriaal maar na wat googelen toch wat gevonden uit beter tijden…

download  restaurant-interieur-01-420

Camping Ramstein Plage: 57230 / Baerenthal (FR)

Mooie camping maar niets te beleven. Personeel niet vriendelijk. Alles gesloten buiten het seizoen  €17