1 juni 2016: Mariekerke – Saarburg

1 juni 2016 - Saarburg, Duitsland

Maak kennis met onze nieuwe camper: Elnagh King 530 G! Net op tijd afgeleverd op maandag, gevuld en geladen op dinsdag, vertrekkensklaar op woensdag! Het grote nieuwe avontuur kan weer beginnen. Doel van deze reis: Slovenië en Kroatië!

IMG_5783

Iets na de middag zijn we er echt helemaal klaar voor vertrek. Ik (Kaatje dus), Rudy en Lu Kai kennen het avontuur al een beetje, voor Zorah is het allemaal nog een beetje nieuw. De vorig testtripjes heeft ze echter grandioos en met grote onderscheiding doorstaan. En ja hoor, we zijn nauwelijks Mariekerke uit als beide hondendames al in diepe slaap zijn.

De reis gaat vlotjes, deze camper is ietsje langer dan de vorige maar dat went al snel. Het weer valt een beetje tegen, zowat de hele weg krijgen we regen.

Een dikke 300 km later komen we aan in Saarburg. Het is een mooie CP, prachtig gelegen aan de Saar. Jammer genoeg is de hele CP heel drassig door de overvloedige regen van de laatste dagen. Toch is het hier vrij druk maar we vinden toch een plaatsje. Nu maar hopen dat we morgen weg geraken!

CP Saarburg Am Saarufer 70 plaatsen

€8/dag, water 1€, Ch.toil., elektr. 0,50/kW, WC, Douche, Wifi €4, broodjesservice

Dagtrip: 322 km