9 juni 2019: Sao Bartolomeu de Messines

9 juni 2019 - São Bartolomeu de Messines, Portugal

We gooien wat afbakbroodjes in de oven voor het ontbijt en persen nog wat appelsienen uit Moncarapacho uit.

En dan zijn we klaar voor een nieuwe wandeling, ’s morgens, voor de hitte! Op Routeyou kiezen we “route de pinhals”. (Klik voor de wandeling)Onderweg zien we de watergrot. Hier een minder voorkomende manier die gebruikt werd als opvangmethode voor water. Er zijn er slechts enkelen in de buurt.

IMG_2183

We lopen verder door het eucalyptusbos. Deze bomen zijn echte waterverslinders en zijn dus eigenlijk niet zo’n goede keuze voor deze streek.

IMG_2184IMG_2186

Wat verder zien we het meertje. Door een dam aan te leggen ontstaat een stuwmeertje waarvan het opgevangen regenwater gebruikt wordt voor de landbouw. Lu Kai en Zorah maken er graag gebruik van voor een zwembeurtje als opfrissing tijdens de wandelingen.

IMG_2189IMG_2188

Wat verder krijgen we een prachtig uitzicht over de Monchique, de hoogste berg hier in de Algarve.

IMG_3384

Het gaat verder weer behoorlijk berg op en berg af en we genieten van de prachtige uitzichten.

IMG_2199IMG_2201IMG_2203IMG_2208IMG_3385IMG_2209IMG_2210IMG_2211IMG_2212IMG_3387

Lu kai en Zorah zoeken af en toe wat schaduw onder de bomen of wat verkoeling in de meertjes.

IMG_2213IMG_2217

Bijna op het einde van de wandeling komen we opnieuw aan Marreiros en doen we natuurlijk een terrasje!

IMG_2214IMG_2215

Tussen de kurkeiken lopen we daarna naar huis. De rest van de dag wat rustiger aan, de wandeling was best heftig! We genieten van het zonnetje, de rust, de prachtige natuur….

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade