6 juni 2019: Moncarapacho - Sao Bartolomeu de Messines

6 juni 2019 - São Bartolomeu de Messines, Portugal

Tijd om weer eens verder te trekken. Nog even de service op de CP doen en even later verlaten we de sinaasappels, het gezellige dorpje en de prachtige omgeving met zalige wandelingen.

IMG_2138IMG_2140IMG_2136

Onderweg eerst wat inkopen doen want in Sao Bartolomeu de Messines, ons volgende reisdoel zijn aan de camperplaats geen winkels op loopafstand. We hebben dus voor een paar dagen eten en vooral drank nodig en vullen de ijskast tot de nok.

Een half uurtje later rijden we door het dorpje en via de hobbelige zandwegen en tussen een kudde geitjes komen we aan het bruggetje dat ons tot op de CP brengt. We zijn hier voor de 4e keer en komen hier heel graag. De rust, de natuur, de prachtige wandelingen vol afwisseling, het trekt ons telkens weer naar deze mooie CP. Als snel vinden we een geschikt plaatsje en installeren we ons onder de luifel met een fris glaasje.

IMG_2142IMG_2143

Een klein wandelingetje kan net als Zorah haar hondenlaarsjes aantrekt. Zwemmen in de nabijgelegen vijvertjes zit er voor haar vandaag nog niet in. We ronden de dag af met een BBQ en genieten van ons prachtig uitzicht. Tegen de avond wordt het wat frisser en staat er wat wind die het allemaal wat kouder maakt. Op tijd naar bed dan maar!

CP camperstop Messines: Zeer mooie rustige plaats in de natuur. Water, lozen, ch.toil., wc, douche € 6,50

Dagtrip: 97 km

Totaal trip: 2529 km