15 juli 2018: Le Crotoy

15 juli 2018 - Le Crotoy, Frankrijk

We verlaten de plaats even voor dringende boodschappen. Als we hier nog een paar dagen willen blijven moeten we de ijskast aanvullen!

Als we een uurtje later terug komen is mijn lievelingsplaatsje in de zandbak vrij, vlak tegen de duin! We twijfelen niet en zetten ons huisje op wielen daar vrolijk neer.

IMG_1153

Intussen is het alweer een zalige hete dag aan het worden en het is bovendien vloed. We kunnen zwemmen in de zee! De honden dolgelukkig, gisteren was hier geen zee….en nu wel??? Wij weten dat we een aantal uren de tijd hebben om te genieten van het water want bij eb trekt de zee zich weer helemaal terug en blijft er van het water niks meer over. Als volleerde zwemmer trotseren Lu Kai en Zorah de golven. En ze weten uiteraard weer van geen ophouden. We moeten ze echt uit het water sleuren om ze even tot rust te laten komen.

IMG_1154 IMG_1155 IMG_1156 IMG_1157 IMG_1161 IMG_1164 IMG_1167 IMG_1172 IMG_1175 IMG_1180 IMG_1186

Vanavond gaan we mosseltjes eten in het dorp. Als ik schrijf mosseltjes bedoel ik ook echt mosseltjes want ze zijn hier echt heel HEEL klein.

20180715_210338 20180715_210510

Jammer genoeg hebben de Fransen net het WK voetbal gewonnen. Met veel lawaai rijden ze het dorp rond op een soms echt wel gevaarlijke manier. Toeteren, voetzoekers, veel lawaai, nog meer gedronken en aanhangwagens vol uitbundige, schreeuwende Fransen, voortgetrokken door wild rijden auto’s. Daar komen beslist ongelukken van!

20180715_215524

We druipen dus weer af voor de tweede avond op rij want nog de hondjes, noch wij vinden dit leuk. Aan de CP blijft het gelukkig wel wat rustiger….