4 juni 2017: Manta Rota

4 juni 2017 - Manta Rota, Portugal

De wind werd gedurende de nacht steeds heviger. We hadden de schotelantenne gelukkig al plat gelegd voor het slapengaan. Bij het ochtendgloren was alles weer rustig en windstil. Ook vandaag hetzelfde rustige ritueel. Ochtendwandelingetje naar het dorp voor wat boodschapjes en een terrasje.

IMG_7773 IMG_7775 IMG_7776 IMG_7777 IMG_7779 IMG_7780 IMG_7781 IMG_7782 IMG_7784

Op de middag een kleinigheidje eten en daarna naar het strand. Het is weekend vandaag en dat merk je. We moeten al veel verder lopen om een plekje te vinden waar we in het geniep met de honden op het strand kunnen! De wind laat toch regelmatig opnieuw van zich horen maar gelukkig liggen de temperaturen zo hoog dat het alleen maar een welkome verfrissing is. ‘s avonds bestellen we weer wat bij de “grillboer”, deze keer gaan we voor sardines en dorade. Heerlijk zo’n vers gegrild visje, dat kan ik jullie wel verzekeren.

En dan wordt het langzaam donker.

Het blijft toch even wennen dat de zon hier niet in de zee ondergaat maar aan de andere kant maar het blijft mooi met prachtige kleuren! We halen de luifel toch maar weer binnen voor de nacht, te veel wind!