3 juni 2017: Manta Rota

3 juni 2017 - Manta Rota, Portugal

Wat hebben we heerlijk geslapen na deze lange reis. De hondjes staan al te popelen om naar buiten te gaan. Dat kan want wij moeten brood halen voor het ontbijt. Tot vorige week was hier broodjesservice op de CP maar nu moeten we zelf naar de bakker. Niet erg, ’t is vakantie en we hebben alle tijd!

IMG_7742 IMG_7743 IMG_7744 IMG_7745 IMG_7746 IMG_7747

Na het ontbijt maken we een wandeling op het strand. De honden genieten en wij ook! Tegen de middag is het zo warm dat we een sober middagmaaltje nuttigen en daarna gaan afkoelen op het strand. We lopen een eindje verder want de honden mogen hier eigenlijk niet op het strand. Onze Nederlandse buurvrouw verzekerde ons dat er daar geen controle is en al snel spelen Lu Kai en Zorah met de buurhonden in de zee. Zorah die vorig jaar nog niet durfde te zwemmen springt als een dolfijn over de golven en zwemt plots als de beste. Samen met Lu Kai trotseert ze ineens de hoogste golven en de wildste zee! We moeten een beetje uitkijken, de eerste dag zo’n hete zon en we willen niet verbranden.

IMG_7751 IMG_7754 IMG_7755 IMG_7757 IMG_7761 IMG_7764 IMG_7767 IMG_7768

Onder onze luifel met het zicht op de duinen is het ook supergezellig!

IMG_7748 IMG_7749

Tegen de avond bestellen we een mixed grill die we een uur later mogen ophalen en ik maak daar een fris slaatje bij. We krijgen een behoorlijke portie vlees voor €7 en bovendien ook nog een stevige portie friet er bovenop. En het smaakt nog supergoed ook!

Nog een “toerke camperplaats” met de honden en dan naar binnen want er raast een behoorlijke wind!